Project verdwenen

Kan je je project niet terugvinden? Geen zorgen! Als je aan je glossy of boek werkt terwijl je bent ingelogd, wordt je werk opgeslagen in je account.

Soms kan het zijn dat je project niet zichtbaar wordt via de opties "Bestand" en "Open". Kies dan voor "Nieuw" en je krijgt alsnog de melding "Er is een bestaand project gevonden. Wil je hieraan verder werken?". Zo kom je dan toch weer in je project terecht.

Lukt het niet je project te openen? Dat kan te maken hebben met de browsercookies. Dit los je op door de browsercookies te wissen. Start je browser opnieuw op en log weer in. Hetzelfde kan helpen als je  problemen ervaart met inloggen.

Je projecten worden opgeslagen in je account en die kan je openen via de optie "Bestand". Let op dat je maar op één apparaat tegelijk kan werken met dezelfde inlog. Als je vanaf meerdere apparaten tegelijk werkt, bijvoorbeeld omdat je samenwerkt aan een glossy, wordt er maar één versie opgeslagen.

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken__project verdwenen openen via bestand

Ervaar je hierna nog steeds problemen? Neem dan contact op met My Glossy service & informatie.

<< Terug naar Veelgestelde vragen

Misschien vind je dit ook interessant...

Mijn account

Als het niet lukt om in te loggen nadat je een account hebt aangemaakt, is het meest waarschijnlijk dat er iets misgaat met de browsercookies. Je kan dan proberen je browsercookies te wissen, dan de browser opnieuw op te starten en nog een keer in te loggen. Dit kan ook helpen als je problemen ervaart met het vinden van je project.

Als je project is opgeslagen in je account, kan je deze openen via de optie ‘Bestand’.

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken__problemen met inloggen openen via bestand

Ervaar je hierna nog steeds problemen? Probeer dan je wachtwoord te resetten of neem contact op met My Glossy service & informatie.


<< Terug naar Veelgestelde vragen

Misschien vind je dit ook interessant…

Vond je deze FAQ nuttig?
0
0

<< Terug naar Veelgestelde vragen

We raden je aan om je project regelmatig op te slaan tijdens het werken aan je glossy of boek. Zo lang je niet bent ingelogd in je account, wordt je project alleen in de browser cookies opgeslagen. Dan kan het het zijn dat je alles kwijtraakt als de browser cookies worden gewist. 

Als je ingelogd bent in de editor, kan je je project opslaan. Kies voor “Opslaan” bovenin de werkbalk of via “Bestand” voor de optie “Opslaan als”.

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken__werk opslaan en later verder werken

Bij “Opslaan als” kan je je project opslaan onder een andere naam. Zo kan je de juiste versie makkelijker terugvinden als je meerdere versies hebt opgeslagen.

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken__werk opslaan als

Klik vervolgens op “Bestand” en kies voor de optie “Open” om al jouw projecten te zien. Van hieruit kan je je projecten openen om verder te werken en te bestellen.

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken__werk opslaan en later verder werken projecten openen

<< Terug naar Veelgestelde vragen

Misschien vind je dit ook interessant…

Vond je deze FAQ nuttig?
0
0

Handig om te weten

Bijna al onze producten hebben het logo van My glossy achter op de cover. Dit kan je niet zelf verwijderen in de editor. Voor de meeste ontwerpen is dit niet erg, maar we begrijpen dat het soms beter uitkomt om een glossy of boek te maken zonder ons logo.

We hebben daarom twee templates die het logo van My Glossy niet weergeven. Houd hier van tevoren rekening mee, want je kunt tijdens het werken niet tussen templates switchen. 

De templates Brochure & Catalogus zijn ontworpen om te gebruiken als basis zonder het logo van My glossy. Ook deze ontwerpen staan vol met mooi opgemaakte pagina’s die je helemaal aan jouw wensen kunt aanpassen. 

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken_logo achterkant brochure en catalogus

Met jouw eigen logo en contactgegevens achterop je brochure én een professionele cover zorg je eenvoudig voor een perfecte eerste indruk!


<< Terug naar Veelgestelde vragen

Misschien vind je dit ook interessant…

Vond je deze FAQ nuttig?
0
0

Er gaat best veel tijd zitten in het maken van een glossy of boek. Door samen te werken kan je de krachten bundelen en heb je je cadeau sneller af! Om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen geven wij je hier twee praktische tips.

  • Deel de inlog. Iedereen krijgt toegang tot het account door inlognaam en wachtwoord te delen, om zo zijn/haar eigen pagina(‘s) te maken. Je kunt niet tegelijk in hetzelfde project kunt werken vanaf meerdere apparaten en het is ook niet mogelijk om projecten samen te voegen. Daarom is het belangrijk dat je samen goede afspraken maakt. Spreek ook af dat één iemand het hele project nog even controleert voordat de bestelling geplaatst wordt.

Zorg voor een dynamische inhoud

Wanneer je als eindredacteur grote stukken tekst aangeleverd krijgt voor in het project, zijn er meerdere manieren om de pagina’s toch overzichtelijk en luchtig te houden. Plaats bijvoorbeeld de tekst in kolommen of werk met de functie indelingen om te variëren in de plaatsing van de tekst. Kijk ook eens bij Tips & Inspiratie voor meer ideeën, zoals het maken van een kruiswoordpuzzel of wordcloud. Of plaats een mooie fotopagina tussendoor:

Digitale versie genereren en delen voor je bestelt

Wanneer je klikt op “Bestellen” in jouw project, wordt er een digitale versie van jouw glossy of boek gegenereerd. Zo kan je op elk moment online je project doorbladeren om deze op spelfouten en andere zaken te controleren voordat je bestelt. Open het project in de editor om verder te gaan met bewerken.

Klik op “Voorbeeld bekijken” om online door de digitale versie van je project te bladeren. Je kun de digitale versie online publiceren of delen met anderen met de button “Link delen”. Bijvoorbeeld zodat zij het ook kunnen nakijken voor je de bestelling plaatst. Twee mensen zien meer dan één!

<< Terug naar Veelgestelde vragen

Misschien vind je dit ook interessant…

Vond je deze FAQ nuttig?
0
0

Bestellen, betalen en bezorgen

Na al die uren voor je beeldscherm is het moment gekomen om je glossy of boek te bestellen! Druk op de oranje bestelknop rechts bovenin het programma en er volgen dan vier stappen:

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken_bestelling plaatsen

Stap 1: Bestandscontrole

Na een druk op de bestelknop controleert ons programma jouw project op de resolutie van de geplaatste afbeeldingen en de aanwezigheid van blanco pagina’s. Pagina’s of afbeeldingen die jouw aandacht nodig hebben worden in een lijstje weergegeven. Je kunt zelf kiezen of je aanpassingen maakt of dat de melding negeert. 

Vervolgens krijg je de preview van je project te zien. Deze kan je online doorbladeren om te controleren op schrijffouten of andere zaken. Van hieruit kan je kiezen om nog aanpassingen te maken in je project of om door te gaan met bestellen. Meer over de bestandscontrole lees je in het artikel Bestandscontrole voor je bestelt.

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken_bestandscontrole voor je bestelt online versie controleren

Stap 2: Gratis luxe afwerking kiezen

Nu kom je op de pagina waar je de gratis luxe afwerking kiest. Selecteer voor zowel de cover als de pagina’s één van de twee opties. Vul hier ook het aantal glossy’s of boeken in dat je wilt bestellen.

Stap 3: Bestelling plaatsen

Vul vervolgens je adresgegevens in en kies de gewenste betaalmethode. Na het akkoord gaan met de algemene voorwaarden kan je de bestelling definitief maken.

Stap 4: Gratis online versie

We sturen een bevestiging van jouw bestelling per e-mail. Hierin vind je ook de link naar de gratis online versie. Zie je hem niet verschijnen? Dan kan het zijn dat deze e-mail in een spam folder is beland. 

Myglossy.nl_zelf magazine maken_zelf boek maken_bestelling plaatsen gratis online versie

Zodra wij jouw bestelling hebben geproduceerd en de lijm voldoende is uitgehard, dragen we hem over aan de bezorgdienst. Je ontvangt dan nog een e-mail met een track & trace link om de bezorging te volgen

Heb je nog vragen over het samenstellen van je eigen glossy of boek? Kijk dan eens bij onze Vragen & Antwoorden of neem contact op met onze klantenservice. 

<< Terug naar Veelgestelde vragen

Misschien vind je dit ook interessant…

Vond je deze FAQ nuttig?
0
0