Een bedrijfsmagazine dat indruk maakt

Je wilt de medewerkers van je bedrijf op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen binnen de organisatie. Het is goed dat ze weten wat er allemaal speelt. Daarnaast is het belangrijk dat er een goede werksfeer is en de medewerkers goed met elkaar overweg kunnen. Ken je collega’s en hun talenten, want samen bereik je meer.
Als het bovenstaande ook belangrijk is voor jou, dan biedt een bedrijfsmagazine uitkomst! Het is een welkome afwisseling van de stroom aan e-mails die je dagelijks ontvangt; een ‘ouderwets’ tijdschrift dat je op je gemak kunt lezen. Met een kopje koffie buiten in het zonnetje bijvoorbeeld, of in de kantine samen met je collega’s.
Dit hoeft lang niet zo tijdrovend en kostbaar te zijn als je denkt. Met My glossy stel je eenvoudig zelf een professioneel magazine samen dat met veel plezier gelezen wordt.
Je hoeft het niet zelf te bedenken
Wij hebben dat namelijk al voor je gedaan! Ons basis template heeft al een mooie professionele uitstraling om mee van start te gaan.
Huisstijl
Alle kleuren en lettertypes kan je eenvoudig wijzigen zodat ze passen bij de huisstijl van jouw bedrijf. Sla de instellingen op zodat ze automatisch worden toegepast op nieuwe elementen.
Indeling
Onze ontwerpers hebben een indeling bedacht die een prettige afwisseling biedt tussen artikelen, foto’s, slogans en korte stukken tekst. Dit houdt de aandacht van de lezer langer vast. Uiteraard kan je zelf kiezen wat er in jouw magazine komt. Verander de volgorde van de pagina’s, kopieer of verwijder, of creëer zelf compleet nieuwe pagina’s.

Wat komt erin?
De inhoud moet je natuurlijk wel zelf toevoegen. Ook dat is eenvoudig. Je foto’s kun je uploaden naar de galerij en plaatsen in de reeds aanwezige fotoblokken. En je teksten kopieer en plak je eenvoudig in de bestaande tekstvakken. Vraag verschillende afdelingen, managers of medewerkers om materiaal aan te leveren en je hoeft het alleen nog maar toe te voegen.
Voorwoord
Start je bedrijfsmagazine met een persoonlijk voorwoord van bijvoorbeeld de CEO. Laat deze persoon vertellen wat hem/haar inspireert, waar hij/zij trots op is en waar nog uitdagingen gezien worden. Als je meerdere edities maakt kun je verschillende mensen het voorwoord laten doen, of de CEO laten vertellen over een thema dat op dat moment binnen het bedrijf speelt.
De inhoud moet je natuurlijk wel zelf toevoegen. Ook dat is eenvoudig. Je foto’s kun je uploaden naar de galerij en plaatsen in de reeds aanwezige fotoblokken. En je teksten kopieer en plak je eenvoudig in de bestaande tekstvakken. Vraag verschillende afdelingen, managers of medewerkers om materiaal aan te leveren en je hoeft het alleen nog maar toe te voegen.
Voorwoord
Start je personeelsmagazine met een persoonlijk voorwoord van bijvoorbeeld de CEO. Laat deze persoon vertellen wat hem/haar inspireert, waar hij/zij trots op is en waar nog uitdagingen gezien worden. Als je meerdere edities maakt kun je verschillende mensen het voorwoord laten doen, of de CEO laten vertellen over een thema dat op dat moment binnen het bedrijf speelt.
Medewerkers aan het woord
Laat je medewerkers eens aan de rest vertellen wat ze precies doen binnen het bedrijf. Vaak is het leuk om ook wat persoonlijke informatie toe te voegen, zodat collega’s elkaar steeds beter leren kennen. Een handige manier om nieuwe medewerkers aan iedereen voor te stellen en jubilarissen in het zonnetje te zetten. Vergeet ook zeker de ‘oude rot in het vak’ niet. Iedereen verdient het om eens extra aandacht te krijgen.
Projecten
Soms weet men op de verschillende afdelingen niet tot nauwelijks wat er bij de ander speelt. Het is misschien niet essentieel voor hun dagelijkse werkzaamheden, maar het is vaak toch van toegevoegde waarde om elkaar over de lopende projecten te vertellen. Licht ze uit op de projectpagina’s met een korte samenvatting en nodig uit tot vragen stellen voor wie meer wil weten.
Hoe kun je te werk gaan?
Eén hoofdredacteur
Je kunt iemand aanwijzen als hoofdredacteur. Iedereen stuurt zijn of haar tekst en foto’s naar de hoofdredacteur en die plaatst de teksten en afbeeldingen in jullie project. De hoofdredacteur kan ook anderen uitnodigen om hun foto’s of pdf’s rechtstreeks te uploaden naar ons programma vanaf elk apparaat. Je kunt ook pdf’s plaatsen, zodat iedereen zijn of haar eigen opmaak kan bepalen. Op onze website kun je een Microsoft Word bestand en een Microsoft PowerPoint bestand in de juiste afmetingen downloaden. Die kun je delen met de personen met wie je samenwerkt zodat zij hun pagina’s daarin op kunnen maken en deze kunnen aanleveren als pdf.
Deel de inlog
Als je je magazine samen wilt maken met anderen, maak dan één account aan waar iedereen om beurten kan inloggen. Zo kan iedereen zijn/haar eigen pagina(’s) vullen en opmaken. Let op dat je dit goed met elkaar afstemt zodat je niet tegelijkertijd aanpassingen aanbrengt. Gebruikt bijvoorbeeld een groepschat. Laat één iemand het resultaat nog even controleren voor je bestelt.
Werk met een thema
Je kunt ervoor kiezen om iedereen vrij te laten in hun inbreng voor het bedrijfsmagazine of je kunt werken met een thema. Het voordeel van een thema is, dat het zorgt voor meer samenhang. Je kunt altijd een volgende keer voor een ander thema kiezen.
Kies als thema bijvoorbeeld ‘de geschiedenis van het bedrijf’ en laat werknemers aan het woord die er al vanaf het begin werken. Of geef je magazine het thema ‘een kijkje achter de schermen’ of ‘een kijkje in de keuken’. Laat vervolgens alle afdelingen van zich horen. Wie werken er op de verschillende afdelingen en voor welke werkzaamheden zijn zij verantwoordelijk? In welke periode van het jaar zijn zij het drukst en met welk project zijn zij op dit moment bezig? Misschien bestaat jouw bedrijf wel 100 jaar en maak je ter gelegenheid daarvan een mooi personeelsmagazine. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Ruimte voor creativiteit
Als je vooral werkt met teksten voor je bedrijfsmagazine, zijn er meerdere manieren om de pagina’s toch overzichtelijk en luchtig te houden. Werk bijvoorbeeld met tekst in kolommen of gebruik de functie indelingen om de plaatsing speels te houden. Er zijn daarnaast verschillende manieren om je magazine dynamischer te maken.
Fun facts
Een (dubbele) pagina met fun facts doet het altijd goed. Denk aan typisch gedrag of uitspraken van je collega, of feitjes die met de geboortedatum of datum van indiensttreding te maken hebben. Zet ze bij elkaar in verschillende lettertypes of een woordwolk en je hebt een populaire pagina die veel bekijks zal trekken.
Puzzels
Ook woordzoekers, kruiswoordpuzzels of quizzen zijn een leuke afwisseling in je personeelsmagazine. Weten je werknemers de antwoorden op alle vragen? Je kunt er natuurlijk altijd een prijs verloten tussen de juiste inzendingen van de puzzel.
Humor
Gebruik fotomateriaal dat je tot je beschikking hebt om zelf een stripverhaal te creëren. Plaats tekst- en gedachtenwolkjes en laat werknemers hilarische anekdotes vertellen van gebeurtenissen op de werkvloer.
Quotes
laat de quote de ster van de bladzijde zijn. Dit kan gaan om een terugkomende uitspraak van de CEO, de huismeester of de HR-manager, maar het is ook heel mooi om elke zoveel pagina’s een werknemer aan het woord te laten met een compliment over een collega.
Een uniek bedrijfsmagazine
Je hebt nu een uniek personeelsmagazine helemaal op maat gemaakt; de perfecte manier om jouw werknemers een beeld te geven van wat er allemaal speelt binnen de organisatie. De werknemers hebben kennis kunnen maken van collega’s van andere afdelingen en meer informatie gekregen over wat er gebeurt op andere afdelingen. Wellicht mogen je werknemers allemaal een magazine mee naar huis nemen zodat ze trots kunnen laten zien aan vrienden en familie bij welk bedrijf ze werken.
Je krijgt bij je magazine ook gratis een online versie van je project. Deze kan je delen met iedereen, zodat zij op hun gemak de digitale versie nog eens kunnen doorbladeren. Ook is deze uitermate geschikt om op een groot scherm te presenteren tijdens de wekelijkse vrijdagmiddagborrel. Zo kunnen je werknemers er samen van genieten. Via de button hieronder kun je direct beginnen!